Nieuwe huisstijl en grootse beletteringsoperatie voor Van Doorn

Wat doe je als je je huisstijl verandert en ruim honderd busjes, veertig veegwagens en nog eens tientallen tractoren, trailers en wegwerkmachines hebt rijden? Deze vraag speelde vorig jaar bij Van Doorn uit Geldermalsen. Het bedrijf, dat zich specialiseert in diverse diensten voor de buitenruimte, koos voor het opnieuw beletteren van vrijwel alle voertuigen in hun wagenpark. HKV mocht deze enorme klus klaren. Door een strakke planning en een nauwe samenwerking tussen Van Doorn en HKV, werd de klus in een half jaar geklaard.

“Ze kennen ons goed, waardoor een bestelling slechts een kort telefoontje is en het is geregeld.”

Geri van den Brink – Bedrijfsleider Van Doorn
Niels Boudewijn is planner bij Van Doorn. In de zomermaanden is hij druk bezig om de collega’s en het materieel voor de wegenbouw in te plannen, maar wanneer in de wintermaanden de wegenbouw rustiger is, draait hij mee op de planning van de werkplaats. Niels: ‘In de winter van 2021 werd vanuit de directie bekendgemaakt dat de huisstijl van Van Doorn volledig op de schop zou gaan. Waar we voorheen per dienst onder verschillende namen opereerden, heten we nu voor alle diensten Van Doorn. Bij mij werd de vraag neergelegd om het beletteren van de complete vloot op me te nemen. Een flinke uitdaging, als je nagaat hoeveel collega’s we dagelijks op de weg hebben.

Ontwerp

‘Voor de ontwerpen van onze voertuigen heeft onze marketing afdeling nauw contact gehad met HKV. Samen hebben ze de uitgangspunten besproken en voor ieder voertuig werkte HKV vervolgens het ontwerp uit. Sommige standaard modellen waren relatief eenvoudig. Die busjes hebben we daarom als eerste aangepakt. We hebben echter ook ander materieel rijden, zoals tractoren en veegwagens, die een grotere uitdaging vormden. Bij sommige voertuigen ging het om het wisselen van een logosticker, maar bij anderen was het veel meerwerk om de huisstijl door te voeren.
"We hebben sinds kort een nieuw bedrijfslogo. Daarvoor gaan we opnieuw samen om tafel om advies te vragen hoe we dat het best kunnen doorvoeren. Uniforme uitstraling is daarbij belangrijk, maar tegelijk willen we ook duurzaam omgaan met onze kleding."

Strakke planning

Qua planning was het belangrijk om te weten wanneer zo’n voertuig een volledige dag beschikbaar was. Omdat ik planner ben, had ik het voordeel dat ik binnen Van Doorn precies weet wie ik waarvoor moet hebben. Zo kon ik intern goed afstemmen en een planning maken. Dat vroeg ook veel flexibiliteit van HKV, want als ik last minute een wagen een dag binnen had, probeerden we die kans altijd samen te benutten. Die wisselwerking was heel fijn.

We hadden duidelijk beide hetzelfde doel, namelijk om de klus in een halfjaar te klaren. Meestal konden we overigens goed vooruit plannen, door het omstickeren te combineren met een onderhoudsbeurt, of door nieuwe voertuigen al bij de dealer te bestickeren. Die flexibiliteit, maar ook het meedenken in praktische zaken vond ik heel prettig. Zo prettig zelfs, dat HKV bij het transportbedrijf van mijn familie nu ook de bestickering gaat doen.

Brede samenwerking

‘Van Doorn is al ruim 25 jaar klant van HKV. In die tijd is een nauwe samenwerking ontstaan, die verder gaat dan de belettering van het wagenpark. Geri van den Brink, bedrijfsleider verkeer bij Van Doorn weet hier alles van.

‘Zelf werk ik sinds 2006 binnen de business unit verkeer bij Van Doorn, dat toen nog Dover heette. Ik weet niet anders dan dat we met HKV zaken doen. Ze leveren alle hekwerken en bebording, zowel tijdelijke als vaste. Daarnaast verzorgen ze een deel van ons gereedschap. Afgelopen voorjaar sloten we samen opnieuw een raamovereenkomst voor de komende twee jaar, waarin we afspraken hierover hebben vastgelegd. De samenwerking is altijd fijn. Ze kennen onze huisstijl goed, waardoor een bestelling slechts een kort telefoontje is en het is geregeld. De lijnen zijn kort en daardoor zijn zaken snel geregeld. Die positieve ervaringen maken dat we de komende tijd opnieuw voor HKV als leverancier kiezen.'

Wil je weten hoe het echt zit?   

We gaan er direct mee aan de slag!

Oops! Something went wrong while submitting the form.